zondag 8 december 2013

THE LAST OF US

Hollywoodfilms hebben de laatste tijd last van zoveel limieten en verwachtingen: om mensen te trekken moeten er bekende acteurs in spelen, het mag maar anderhalf-2enhalf uur lang zijn, je hebt dus maar zoveel minuten te verdelen tussen deze karakters die je maar een klein gedeelte mag ontwikkelen dus, als je een groot budget hebt kan je aan de effecten maar dit kan ook best afleiden en meestal krijg je alleen zo een budget als je een blockbuster film maakt vol compromis en teveel tijd aan de actie en aan stereotypen en geen originaliteit of creativiteit.

NEE. games, daarin zit een nieuwe orde verhaalvertellen. ALLES kan je maken en laten zien, maar het moet dan wel zegmaar, speelbaar zijn. met gameplay als actie en vechten. maar verder, karakter ontwikkeling, plaatsen, reizen, tijd en fantasie en je kan allleeees laten zien en alles is mogelijk.

Dit kijken doet me denken aan oude tijden, ps3 spellen spelen in het donker bij vrienden, met veel te veel snacks op tafel en misselijk worden en een beetje duizelig van de intensiteit van het beeld (desorientatie, spanning, horrorgames). The Walking Dead zou wíllen dat ze dit soort actie konden laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten